Home » Usługi » Narzędzia social media

Narzędzia social media

Środkami wykorzystywanymi w komunikacji będą fanpage gry, filmy wideo czy też blogi. Narzędziami jakie może wykorzystywać w swojej pracy agencja social media czy agencja PR mogą być Facebook, Twitter, Youtube czy też blogi. Głównym działaniem jakie prowadzi agencja social media na Faceooku będzie tworzenie oraz zarządzanie fanpagem danej marki czy firmy.

Wykorzystanie poszczególnych środków przekazu przez agencje social media

agencja social mediaAktywność na facebook’owym profilu objawia się zamieszczaniem filmów, zdjęć, ewentualnie wiadomości tekstowych mające na celu aktywizację klientów firmy dla stworzenia pozytywnego jej wizerunku. Możliwość tworzenia konkretnych aplikacji, pozwalających na rywalizacje pomiędzy klientami, przekładające się na większe zaangażowanie. Jest to działanie z pogranicza PR elektronicznego, które tworzy przede wszystkim agencja PR właśnie. Przy obserwacji Facebooka wykorzystywane są narzędzia pozwalające w czasie rzeczywistym na monitorowanie wybranych fraz. Kolejnym medium społecznościowym wykorzystywanym w działalności social mediów to Twitter, pozwala ona na kontakt bezpośredni z fanami marki. Krótkie informacje zamieszczane w serwisie przyciągają uwagę, sygnalizując obecność marki, jednocześnie istnieje możliwość zamieszczenia odnośników kierujących na inne portale, gdzie następuje kontynuacja przekazu marketingowego. Blogi wykorzystywane są w dwojaki sposób, poprzez stworzenie bloga, który będzie opisywał sposób działania prezentowanej marki wraz ze zdjęciami oraz filmami. Drugi sposób to współdziałanie z osobami, które prowadzą swoje blogi i proponowanie im organizacji konkursów związanych z promowaną marką wśród fanów bloga.

Portal Youtube agencja social media i agencja PR wykorzystują do zamieszczania filmów, których zadaniem jest przyciągnięcie widzów. Agencja social media działając na wyżej wymienionych portalach nie stosuje standardowych kampanii reklamowych, nie skupia się również na sprzedaży, lecz tylko na elemencie, który ma przyciągnąć fanów i oczekiwać ich pozytywnej reakcji na proponowane oferty.